Ziggo Webmail

Zoekt u alle informatie over Ziggo webmail? En de webmail van alle providers zoals: casema.nl, a2000.nl, @home.nl, chello.nl, netmail.nl, upcmail.nl, upc webmail, my upc.nl, quicknet.nl. Maar ook op vragen zoals inloggen, aanmaken, instellingen, pop3, smtp, imap, wachtwoord vergeten, blokkeren, storing, backup, spamfilter, outlook, smartphone,tablet en live mail. Een ziggo emailaccount biedt klanten de mogelijkheid op locatie gebruik te maken van webmail, maar ook om bestanden te ontvangen en te verzenden.

Ziggo webmail inloggen

Wilt u direct inloggen op uw ziggo webmail om uw email te bekijken? Of inloggen bij de webmail van alle providers zoals @upcmail.nl, @home.nl, @quicknet.nl, @casema.nl, @chello.nl, @a2000.nl?

Stappen om bij Ziggo mail in te loggen :

  1. Open uw internet browser en ga naar de url : https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin
  2. Vul hier uw E-mail adres en wachtwoord in
  3. Klik daarna op “Aanmelden”

Let op webmail ziggo werkt het beste met de nieuwste verschillende browsers!

Mijn Ziggo mobiel inloggen

Wilt u direct op uw ziggo webmail inloggen via de mobiele internet verbinding zoals 3g en 4g op uw smartphone? Of op mijn ziggo inloggen? Ook kunt u via de ziggo mail inloggen voor overige providers zoals upc, casema. Ook kunt u buiten via wifispots ziggo gewoon inloggen

Volg deze stappen als u via uw smartphone of mobiele telefoon wilt inloggen op de webmail van ziggo :

  1. Ga naar de webbrowser van uw smartphone of gsm
  2. Vul in uw webbrowser de url in : mail.ziggo.nl, of klik hier
  3. Vul hier uw E-mail adres en wachtwoord in
  4. Klik daarna op “Aanmelden”

Het is ook mogelijk om gebruik te maken tablet of iPad of iPhone om op deze manier in te loggen op je Ziggo webmail mobiel.

Mijn upc of Mijn ziggo inloggen lukt niet? ook niet via de mijn ziggo app of ziggo mail app? Neem dan contact op met de klantenservice van ziggo.

Ziggo emailadres aanmaken

Wilt u een Ziggo mailadres aanmaken op uw tablet of pc? Het is goed om de mail van Ziggo met de juiste instellingen te hebben op uw computer. Natuurlijk kunt u ook direct gebruik maken van de Ziggo webmail account. Let op dit is niet een ziggo account aanmaken!

De stappen om een Ziggo e-mail account aan te maken:

  1. Log in op uw Ziggo account.
  2. Klik op mijn producten in de menubalk.
  3. Klik op de knop internet in het midden
  4. Klik op de pijl naar rechts bovenin de menubalk
  5. Kies voor “E-mailadres aanmaken”
  6. Maak uw Ziggo mailadres aan. Kies een unieke naam voor het @ teken. Vul de voornaam en de achternaam van de gebruiker in. Kies nu een wachtwoord en klik op aanmaken.
  7. U bent klaar! U kunt het e-mailadres uittesten. Klaar voor gebruik!

Ziggo Mail Instellingen (POP3/smtp/imap)

Op deze pagina vind je de Ziggo webmail instellingen voor uw mailprogramma op uw computer.  Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo leggen we stap voor stap uit hoe alles werkt!

Eerst een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van ziggo :

De Inkomende serverinstellingen: pop.ziggo.nl
Serverpoort: 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Type versleuteling: TLS / SSL

De Inkomende serverinstellingen: imap.ziggo.nl
Serverpoort: 993
Type versleuteling: TLS/SSL
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @ziggo.nl)

Van de Ziggo mail zijn dit de volgende gegevens voor Smtp:

Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @ziggo.nl of @home.nl of a2000.nl, etc.)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.ziggo.nl
Serverpoort: 587
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja

De imap en pop3 server mailinstellingen van Ziggo maken het mogelijk om uw mail te lezen op uw computer, (android) tablet of smartphone zoals huawei via 3g, 4g of wifi. Graag leggen we we stap voor stap uit hoe u het Android of Outlook mailprogramma instelt.  In dit stappenplan leggen we stap voor stap uit hoe u uw mail kunt instellen :

  1. Open om te starten het mailprogramma op uw computer.
  2. Kies vervolgens voor de mogelijkheid om een mailadres toe te voegen.
  3. Hierna moet u vaak een aantal stappen doorlopen om een account aan te maken. Het start met het invoeren van de gegevens van uw e-mailadres en het wachtwoord.
  4. Vervolgens zult u persoonlijke gegevens moeten toevoegen.
  5. Hierna zal er om de servergegevens gevraagd worden. Wanneer u de mails niet op de server wilt laten staan, maar op de computer wilt laden dan dient u voor de Pop3 en Smtp gegevens te kiezen. Wilt u de mailgegevens op de server laten staan, kies dan voor de imap instellingen.

Ziggo mail inloggen lukt niet

Inloggen op de smtp server van Ziggo mail lukt niet? Het versturen van email werkt niet meer? In het volgende stappenplan leggen we je graag uit hoe je weer mail versturen kunt.

Waarom kunt u niet inloggen op uw Ziggo mail? Verhelp dit probleem snel! Kijk naar de volgende zaken:

  1. Heeft u een internetverbinding? Kijk of er een melding op uw scherm staat.
  2. Controleer of er storingen zijn op de site.
  3. Controleer of de e-mailservers van de Ziggo mail goed werken.
  4. Loop de instellingen van uw computer of toestel na.

Het lukt niet om nu wel in te loggen? Kijk dan ook naar:

  1. Een typefout van uw e-mailadres of wachtwoord. Type uw wachtwoord eerst in een document om het dan te kopiëren en te plakken.
  2. U kunt niet inloggen, omdat u uw wachtwoord niet meer weet. Volg de stappen om in mijnZiggo uw wachtwoord aan te passen. Het password kunt u eenvoudig aanpassen en veranderen.
  3. Kunt u van Ziggo geen mail verzenden? Controleer dan de instellingen van uw smtp server.

Lukt het nog niet dan kunt u bellen met de Ziggo klantenservice.

Ziggo webmail ontvangen lukt niet?

Ontvangen van ziggo webmail lukt niet? De Ziggo mail werkt niet? Neem dan contact op met onze klantenservice is vaak het advies. U kunt ook het stappenplan voor vesturen en ontvangen van mijn email doorlopen. Kom je er niet uit of het lukt niet dan kunt u bellen.

De stappen om weer Ziggo mail te ontvangen:

  1. Controleer uw internetverbinding
  2. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord.
  3. Vraag eventueel een nieuw wachtwoord op via mijnZiggo.

Ziggo mail wachtwoord wijzigen / resetten

Wilt je het wachtwoord van de Ziggo webmail wijzigen/veranderen/resetten?  Het mailwachtwoord veranderen van het mailadres is niet complex. Het kan zijn dat u uw wachtwoord wijzigen wilt of je het vergeten bent. Je wachtwoord van je Ziggo mail kun je gemakkelijk aanpassen in mijn Ziggo.

In een paar handelingen uw Ziggo mail wachtwoord veranderen:

  1. Log in op mijnZiggo
  2. Wijzig uw wachtwoord
  3. Gebruik uw nieuwe wachtwoord

 Ziggo account vergeten

Ben u uw ziggo account vergeten? Weet u uw mailadres account of gebruikersnaam niet meer? Dan kunt u deze opnieuw instellen. Het is mogelijk om uw mailinstellingen te wijzigen van je abonnement. Je kunt inloggen op mijnZiggo. Voor mijn Ziggo kun je bij profiel of bij mijn gegevens een account aanmaken of aanpassen. Laten we de stappen met u doornemen.

Een nieuwe Ziggo account:

  1. Klik op gebruikersnaam vergeten
  2. Pak uw klantnummer erbij (staat ook op uw factuur)
  3. Vul uw postcode en huisnummer in
  4. Vraag uw gebruikersnaam op.

Ziggo webmail terughalen

Het is mogelijk om via ziggo webmail de verwijderde berichten terughalen? De recover deleted items staan vaak nog op de Ziggo server. U moet inloggen om het bericht en de mailtjes terug te halen. De grote vraag of inloggen op Ziggo webmail helpt ontdekt u vanzelf.  In drie stappen uw email terughalen, wanneer u het niet meer op uw telefoon ziet staan :

  1. Log in op webmail van Ziggo
  2. Zoek de betreffende mail
  3. Lees de mail

Om problemen te voorkomen van verwijderde berichten is het verstandig om gebruik te maken van de imap mailserver. De mailtjes blijven dan namelijk op de server van Ziggo staan. U heeft hiervoor 5 gigabyte aan ruimte voor.

Ziggo webmail afzender blokkeren

Wilt u een afzender blokkeren op uw ziggo webmail? Het blokkeren van de afzender van een adres of specifieke provider is mogelijk bij Ziggo. Ontdek in een paar stappen hoe u dit kunt doen:

  1. U start met het inloggen op de Ziggo mail met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Vervolgens klikt u naast het logo in de menubalk op het tandwiel icoon.
  3. Kies vervolgens voor instellingen.
  4. Kies hier voor geavanceerde instellingen. Het is helemaal onderaan en u kunt het aanvinken.
  5. Klik op “mailfilter regels”  en voeg een nieuwe regel toe. Voeg een naam toe. Het kan iets zijn als “blokkade [email protected]” . Voeg nu de voorwaarde toe verzender/van.
  6. Voer het email adres in van de mail welke u wilt blokkeren.
  7. Kies voor actie toevoegen en kies voor afbreken.
  8. Kies voor opslaan.
  9. U heeft het emailadres geblokkeerd.

Ziggo mail storing

Wilt u weten of er bij ziggo webmail een storing is? Wanneer uw Ziggo webmail het niet meer doet dan is het verstandig om te kijken of er een storing van Ziggo is. Ontdek de storingen informatie. Het kan zijn dat een van de mail problemen dan direct opgelost kan worden. Vind je geen Ziggo storing dan kunt u contact opnemen met de Ziggo webcare via ziggo contact.  U kunt via de storingschecker op hun website snel en gemakkelijk zien of er in uw postcodegebied een storing is. Het is in een oogopslag te ontdekken.

Ziggo mail backup

Wilt u een backup van uw ziggo webmail maken? Op de server van Ziggo blijven de mailtjes namelijk automatisch altijd en overal bereikbaar! Wat is er nu fijner dan om altijd een backup van uw mailtjes online te hebben. Via een automatisch protocol van de server is een backup handmatig maken niet nodig. U heeft altijd toegang tot de backup via de mailserver.  Het is wel belangrijk om voor de imap instellingen te kiezen wanneer u uw email instellingen instelt van de Ziggo mail. Ongeacht ups of downs kunt u altijd uw mailtjes lezen.

Gratis spamfilter Ziggo

Wilt u graag gebruik maken van de gratis spamfilter van Ziggo? Ziggo heeft standaard een gratis spamfilter bij ieder mailaccount! Ook kunt u Ziggo internetbeveiliging (is een virusscanner) installeren op de computer. Een virusscanner met een spamfilter is de basis om met de hulp van Ziggo de indringers te bestrijden. Het is volgens de telecommunicatiewet verboden om spam te versturen.

Een aantal zaken waar u op kunt letten om spam te voorkomen zijn erg gemakkelijk :

  • Het begint met het niet openbaren van uw mailadres op internetadvertenties, fora of andere websites. Houdt uw mailadres prive.
  • Reageer niet op ongewenste mailberichten.
  • Natuurlijk is het ook goed om een spamfilter te gebruiken. Ziggo is 1 van de aanbieders van een gratis spamfilter om te zorgen voor een goede Ziggo internetbeveiliging.

Ziggo zakelijk webmail

kunt gebruik maken van de Ziggo zakelijk webmail, maar ook van pop3 of een imap. De Ziggo zakelijk internetpakketten of alles in 1 pakketten zijn zeer snel. Ze kennen een goed abonnement, waarbij de webmail natuurlijk ook gebruikt kan worden. Zakelijk Ziggo is een belangrijke provider voor veel bedrijven en ondernemingen. U

UPC/Ziggo mail instellingen Outlook

Wilt u ziggo webmail instellen in outlook 2016 of 2013? Of ziggo mail instellen op windows 10? Met de imap en pop3 server mailinstellingen van ziggo, kunt u windows outlook express instellen, zodat daar de email op uw computer binnen komt. Zodat u vanuit imap ziggo email kunt verzenden en ontvangen.

Naast een overzicht met de imap en pop3 server instellingen (uitgaande mailserver ziggo) leggen we in dit stappenplan, stap voor stap uit hoe het outlook mailprogamma in te stellen :

  1. Zorg voor de logingegevens van de mailservers en uw email.
  2. Ga naar Outlook 2016 en klik op een account toevoegen. Vink de optie handmatige instelling of extra servertypen aan.
  3. Ga verder en selecteer imap of pop3.
  4. Vul nu de gegevens van de imap of pop3 server in. Klik de tab aan voor uitgaande mail. Vink de optie aan, dat er een verificatie nodig is en ga naar het tabblad uitgebreid. Verander het inkomende e-mail kanaal naar 993 en verander de verbinding van geen naar SSL. Het uitgaande email kanaal verandert u naar 587 en de versleuteling naar automatisch.
  5. Klik op ok en volgende. Test de accountinstellingen.
  6. Klik vervolgens op voltooien. U bent klaar!

Ziggo webmail op tablet of smartphone (iphone, ipad, android, samsung, lg, windows phone)

Wilt u ziggo mail instellen op uw iphone, ipad, android of andere smartphones of tablets? In dit stappenplan leggen we stap voor stap uit hoe u uw e-mailprogamma instelt op uw smartphone en/of tablet, om zo via uw ziggo webmail, Emails te ontvangen en te verzenden :

  1. Druk op uw tablet of smartphone op de knop applicaties. Kies nu voor email.
  2. Vul vervolgens uw gegevens in om in te loggen. Hierna kunt u een server kiezen. K
  3. ies voor een imap account. Vul hier de gegevens in van de imap server en smtp server van Ziggo.
  4. Kies ervoor om de gegevens te synchroniseren. Geef het account een naam en vul uw eigen naam in.
  5. U bent klaar om mails te ontvangen en te verzenden via uw tablet of smartphone.

Ziggo mail instellingen Windows live mail

Heb je hulp nodig bij het instellen van Windows live mail? U kunt Windows 8 of Windows 10 gebruiken voor de Ziggo Mail in combinatie met dit mailprogramma. Door gebruik te maken van de mailinstellingen van Ziggo kunt u de mail instellen in uw mailprogramma. Het werkt ongeveer hetzelfde als bij Outlook. Laten we in een overzicht stap voor stap doornemen hoe u uw Ziggo Mail kunt koppelen aan de Windows live mail.

Volg het stappenplan om uw Ziggo mail en Windows mail te koppelen:

  1. Start met het openen van Windows live mail. Kies voor accounts en dan voor e-mail.
  2. Vul uw gegevens in van uw Ziggo e-mailaccount.
  3. Kies voor de optie om de servergegevens handmatig te configureren.
  4. Kies vervolgens voor de instellingen van de imap en smtp server, en vul de gegevens van de mailinstellingen in zoals hieronder genoemd.
  5. Klik op voltooien en u heeft uw Ziggo mailaccount toegevoegd aan Windows live mail.

Mailinstellingen van Ziggo :

Gebruikersnaam: uw volledige e-mailadres ( inclusief @ziggo.nl of @home.nl of a2000.nl, etc.)
Wachtwoord: het wachtwoord van je e-mailaccount
Server: smtp.ziggo.nl
Serverpoort: 587
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja

De Inkomende serverinstellingen: imap.ziggo.nl
Serverpoort: 993
Type versleuteling: TLS/SSL
Gebruikersnaam: je volledige e-mailadres (inclusief @ziggo.nl)

De Inkomende serverinstellingen: pop.ziggo.nl
Serverpoort: 995
Verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
Type versleuteling: TLS / SSL

Social Media & e-mailadressen koppelen aan je Ziggo mail

Met de webmail van ziggo kun je nu ook meerdere e-mailadressen koppelen, zoals hotmail, gmail en outlook aan je ziggo mail. Zodat je al je e-mails in 1x kunt inzien, en niet steeds overal moet inloggen.  Handig is ook dat je nu je agenda overal kunt delen en inzien. Daarnaast ook aan al je social media accounts zoals Facebook, Twitter en LinkedIn! Dan hoef je niet steeds langs al je accounts te surfen om je recente berichten social media bij te houden!

 

Ziggo veelgestelde vragen

Heeft u vragen over ziggo welke niet in dit artikel voorkomen? Zoals bijvoorbeeld ziggo sport of horizon go? Neem dan contact op met ziggo zelf via hun klantenservice via contact ziggo.

  • kan geen mail ontvangen in outlook? Kijk bij de outlook instellingen hoe dit moet
  • kan geen mail ontvangen ziggo? Controlleer uw instellingen adhv de ziggo instellingen
  • kan geen mail verzenden ziggo? Controlleer uw instellingen adhv de ziggo instellingen
  • Wat is het e-mailadres ziggo klantenservice? Dit is helaas niet meer mogelijk alleen via het contact formulier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *